TEMAN yang menemani

Saturday, December 18, 2010
Bismillahirrahmanirrahim..

Hidup ini nak harap redhaNYA semata-mata. Tiada yang lebih dari itu. Andai kata kata sayang, biarlah lillah. Kerana ALLAH, andai kata rindu biarlah ia because of HIM, kerana ALLAH, andai kata cinta juga kerana Dia, ALLAH.Inilah cinta dan kasih sayang yang paling indah.SEMUANYA PAKSIKAN ALLAH

Saya bicara tentang sahabat.

Saya ada sahabat-sahabat  yang sangat saya sayangi dan cintai. Sahabat yang sentiasa menemani perjalanan ilmu saya. Walau saya susah dan walau saya senang. Saya pasti teman2 juga begitu.

Sahabat itu sebenarnya tinggi tempatnya dalam hati kita. Masakan tidak, jika dia seorang yang baik, yang solehah, kita ingin cuba jadi sepertinya bukan? If tak semua , kita ambil sedikit-sedikit. Saya ingin bawa contoh :

Saya ada seorang teman yang sangat teliti, if berjalan bersama-samanya pasti ada banyak2 sampah yang bakal dikumpulkan=). Walau sampah itu kecil dia akan kutip sepanjang jalan sehingga kami sampai di asrama. Dengan sendiri mentarbiah saya sendiri. ~Inilah teladan yang boleh kita ambil.

Contoh itu sangat simple, mungkin pelbagai lagi akhlak baik para teman-teman yang boleh kita ikut.TAPI! bagaimana dengan teman yang kita sayangi tapi akhlak dan gaya hidupnya jauh dari islam?

P/s : Maaf ya.Insya-ALLAH akan disambung nanti.

3 comments:

sal said...

assalamualaikum Bintu
Moga sihat dan ceria2 selalu..sahabat yg baik adalah hadiah yg berharga..moga bahagia bersama sahabat.

sal said...

Bintu..ummi sal ucpkn selamat belajar,moga berjaya dan dpt memanfaatkan ilmu yang dipelajari untk kesejahteraan di dunia dan akhirat.Ameen..

Bintu Arifin said...

Wslm.wbt ummi Sal

Sahbat yang beriman itu ibarat mentari yang menyinar=).Aamin Ya Rabb. Insya-ALLAH mga ilmu yg ada dpt diri ini mnfaat dgn sebaiknya.

Terima kasih Ummi ats donya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...