Mari bercinta=)

Friday, December 2, 2011
Sebut sahaja tentang cinta, semua orang ada history sendiri tentang cinta. Tipulah yang tak ada perasaan cinta, sebab cinta itu fitrah, cinta itu menunjukkan dirimu normal=)


Mari bercinta..

Tahukah kita cinta utama adalah kepada Allah dan Rasulullah s.a.w? Dan cinta pada makhluk bukan sahaja pada kekasih, bukan sahaja pada si suami, tapi cinta diwajibkan ke atas setiap muslim pada muslim yang lain jika ingin meraih kesempurnaan iman.

 Tidak sempurna iman seseorang itu, sehinggalah dia mengasihi saudaranya, seperti mana dia mengasihi dirinya sendiri (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Jika anda wanita, pernah ucap pada kawan wanita " Ukhti, I love you", jika anda lelaki pernah bagitahu kawan lelaki" Akhi, I love you"??Juga pada ahli keluarga anda? Ayah , ibu, adik beradik?

Pernah satu ketika seorang Sahabat memberitahu Rasulullah s.a.w. akan rasa sayangnya kepada seorang sahabatnya yang lain. Rasulullah pun bertanya semula, apakah dia telah memberitahu sahabatnya itu tentang rasa kasihnya. Sahabat itu menjawab bahawa dia belum berbuat demikian. Lantas, Rasulullah pun berkata, “Pergilah kamu kepadanya dan nyatakanlah bahawa kamu mengasihinya.”

Malu? Err..mengapa hendak malu, bukankah ia free, lagi halal, malah dapat pahala. Ingat tak hadis " Tujuh golongan yang dinaungi syurga Allah, salah satunya ialah seseorang yang mencintai saudaranya kerana Allah".
Masya-Allah! Dah lah kita zahirkan rasa cinta dan sayang, dapat pahala pula dari Allah, malah Allah janji nak naungi dengar syurga. Baiknya Allah!

Pelik sebab ucap sesama jantina. Err..apa yang peliknya?Ucap pada yang tak sama jantina laaaagi pelik jika si dia masih tak  halal bagimu.

Jadi, mari kita bercinta dan zahirkan cinta pada orang-orang yang Allah halalkan buat kita.

P/s: Sedang tersenyum-senyum dapat mesej dari kawan-kawan senjatina ;

"Uhubbuki fillah"(I love you just because of Allah)

To akhwati( saudari-saudari yang membaca tulisan ini) I love you! :)





2 comments:

Liyana CS said...

Moga Allah membuka ruang cintanya untuk kita..juga kpd shbt2..
Barakallahufik

~uhibbuki fillah..

Senyumlah Selapangnya said...

Amin,love you too just because of Allah=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...