Hidup ini penuh dengan kejutan.

Friday, October 7, 2011
Bismillah.

Segala puji dan puja pada  Si DIA pemilik hati dan jiwa.Selawat dan salam pada baginda, junjungan yang mulia, risalahNya, disebarkan semata-mata kerana  amanah dan cinta( Allahummasolli 'ala saidina muhammad s.a.w).

Just sedikit perkongsian pendek:

Apabila di jalan raya, banyak perkara yang tak  peeeernah kita jangka  akan berlaku.

" Saya tak sangka kereta tu akan belok ke kanan, kalau tak saya brek awal-awal"
" Saya tak sangka kereta tu brek mengejut"

Begitulah kehidpan kita kan wahai pembaca yang dikasihi Allah. Hidup ini peeeeenuh kejutan. Kadang-kadang perkara yang tak kita sangka-sangka akan berlaku. Tidak kiralah dari segi jodoh, ajal maut, rezeki dan sebagainya.






Jadi.....

Kita sebagai hamba Allah,kena banyakkan berlapang dada, jauhkan dari sifat mengeluh, tidak bersyukur kerana Allah dah bagi banyak nikmat. Minta jauh jadi hamba yang tak bersyukur .Kerana manusia itu lupa, hanya dengan satu ujian yang Allah bagi, sepuluh nikmat yang lain dia ketepikan.

Mari jadi manusia bertaqwa.

Manusia yang paling Allah sukai ialah yang paling tinggi taqwanya. Allah sesekali tidak melihat pada perkara yang lain. Mari doa Allah kurniakan iman yang besar untuk menghadapi ujian, bukan pinta dikecilkan ujian.



Jangan kita lelah dengan kehidupan,
jangan kita mengeluh putus asa pada ujian Tuhan,
Jangan penat berpesan-pesan pada kebenaran.
Kerana orang yang banyak bersabar kerana Allah
termasuk golongan yang tidak akan rugi.

Pesanan yang saya bawakan, seutama dan selama-lamnya buat diri saya yang berkata terlbih dahulu kerana orang yang berkata ialah yang paling dekat mendengar dengan telinganya dan setiap-tiap kata-kata akan di uji.


Wallahua'lam
Jumaat Kareem

Baitul Ujrah
Kota Bharu.




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...